Zene füleimnek – mindent olcsón! Hiszen a pénzből sosem elég! Főleg nálunk, tényleg szegényeknél! A zene pedig mindenkié!
Zenész vagyok, és szívesen játszom szerény körülmények között is, hiszen mindenki szereti a zenét, mindenkire hat! Megrendeltem hát a Facebookon egy akkumulátoros aktív hangfalat, amin egy zenekar is meg tud szólalni, hogy ott is jó kedvet csiholhassunk, ahol még áram sincs.
Az, hogy nem akkor hozták, mikorra ígérték, egy dolog. De mást hoztak helyette! Még a neve is más volt, és NEM akkumulátoros. Ami elölről hasonlít, de negyed annyi funkciót sem lát el, mint amit a tájékoztatóban leírtak.
Hívtam a szállítót. Válasz – mi közöm hozzá?! – De hát önök hozták! – Azt visszük, amit oda adnak! – Akkor kihez forduljak? Adják meg, honnan hozták! – Azt nem lehet! – Hogy érjem el őket? – Honnan tudnánk? Nézze meg a weblapjukat!
Kicsomagoláskor benne volt egy használati utasítás, rajta egy cégnév a hozzátartozó címmel, akikhez fordulni lehet bármilyen felmerülő problémával. Nosza, odamentem. 3 éve nincs már ott ilyen. Maradt a net.
Nézzünk csak egy telefonszámot, hisz szóból ért az ember. A vonal végén egy automata felvilágosított, hogy csak email-ben tudunk kommunikálni. Nosza! Megírtam sirámomat, amire azt a választ kaptam, hogy amit a hirdetésben láttam, az csupán illusztráció. De hát a lényegi funkciókat sem látja el, és a számlán is az szerepel, hogy „Akkumulátoros”, ez meg NEM AZ.
Erre már választ sem kaptam. Legközelebb akkor álltak velem szóba, mikor közöltem, hogy visszaszállítom a raktárukba, aminek a címét sikerült megszerezni. Isten ments! Hangzott a válasz. Csak postán. Tessék még egyszer becsomagolni, visszaküldeni, jegyzőkönyvezzük, és MAJD intézkedünk. Tehát én cipeljem el a 63 x 40 x 40-es csomagot az egy kilométerre lévő postára, csomagoltassam is be, fizessem a postai költséget? Ahelyett, hogy ahogy hozták, visszavinnék, és visszakapnám a futártól a pénzt, amit oly könnyedén, és mindenféle aláírás nélkül átvett tőlem?
Na de ezután a hozzáállás után, hogy tíz levélből kettőre reagáltak, mire számíthatok, ha nem vagyok jelen, mikor átveszik? Letagadják, hogy hiánytalan volt, vagy egyszerűen „benyelik”? Várjam reménykedve, hogy talán visszakapom a keservesen megkeresett pénzemet?
Számomra 26.000 Ft sajnos komoly összeg, így a fogyasztóvédelemhez fordultam, ahol úgy éreztem magam, mint egy futball-labda egy gól nélküli tétmérkőzésen. Innnen oda, onnan ide passzoltak, de nem jutottam be a kapuba. Kihez lehet fordulnia annak, aki magából kiindulva, bizalommal fordul másokhoz és vásárol valamit a neten, hogy ezzel másoknak örömöt szerezhessen?
Tudom, hogy nem egyedül én jártam már így, ezért is hallatom a hangomat!
Hová lett a bizalom, a korrekt üzleti szellem, a cég jó hírének a megőrzése? Ők, akik becsaptak egy (?) szegény, de becsületes embert, mit éreznének a helyzetemben?
És hol vannak azok az emberek, akik azért kapják a fizetésüket, hogy az ilyen esetben a jóhiszemű vásárló érdekeit védjék, és gyorsan, hatékonyan intézkedjenek?
Mindent olcsón!
Becsületet is?