Rövid beszélgetés Sebestyén Szabolccsal, a Vajda 3 Csomagmegőrző és Nappali Melegedő vezetőjével
FN: – Mesélnél egy kicsit a Csomagmegőrzőről? Miért volt rá szükség?
SSz: – Úgy gondolom, mindenki látott már hatalmas pakkokkal megrakott hajléktalan embereket a városban, ezeknek az embereknek a csomagjukban rejlő ingóságok jelentik minden vagyonukat. A csomagokhoz való ragaszkodás, az értékek őrzése pedig gyakran lehetetlenné tesz minden más tevékenységet, hiszen a gazda nélküli csomag pillanatok alatt eltűnik, ha viszont viszem magammal, az okmányirodában, könyvtárban, bankban már a bejáratnál fennakadok. Ma úgy 3000 személy alszik az utcán, és körülbelül ennyien töltik éjszakáikat éjjeli menedékhelyeken. E mintegy hatezer embernek nyilván nem elég a városban jelenleg található két, kiskapacitású poggyászraktár. Ezért gondoltuk úgy, hogy a Kürt utcai melegedőnkben már meglévő megőrző mellé egy újabbat, minden eddiginél nagyobbat nyitunk a Vajdahunyad utcában, az egykori munkásőr-bázis hangárépületében.
FN: – Mikortól elérhető az új szolgáltatás?
SSz: – Egy hete, január 7–én fogadhattuk az első vendégeinket, egyelőre igen szerény körülmények közt, de azt gondoltuk új intézményünk komfortosítása a nyitva tartás mellett is folyhat. Épp ma szereljük össze az ügyeletes irodájául szolgáló kis faházat.
FN: – Miben új ez az ellátás?
SSz: – A már létező Kürt utcai megőrzőnkhöz képest nálunk nem polcok vannak, hanem kulccsal zárható szekrények, amelyek heti 5 napon napi kétszer három órában állnak vendégeink rendelkezésére, reggel és délután. A hat órás nyitvatartás lehetővé teszi, hogy felhasználóink napközben szabadabban mozoghatnak városszerte, eljárva állásinterjúkra, ügyintézésre, anélkül, hogy újabb billogot kapnának: „Na megint egy csöves!”
FN: – Mik az első hét tapasztalatai?
SSz: – Egyre többen jönnek, az első héten több, mint 80 szekrényt vettek igénybe klienseink, s harminc körüli napi forgalmat bonyolítottunk. Első vendégeink elégedetten távoztak.
Jelenleg egy fő szociális munkás és szakmai vezető, illetve egy (nagyon fontos posztot betöltő) segítő látja el a csomagmegőrző és a hozzátartozó nappali melegedő üzemeltetésével járó feladatokat. Ma ez még elég, de a napi száz körülire tervezett forgalom megvalósulásakor már igencsak híján leszünk humán-erőforrásnak, avval együtt is, hogy – ideális esetben – február 1–től a Munkaügyi Központ támogatásával újabb segítőt alkalmazhatunk majd.
FN: – Segíthet-e Budapest polgársága?
SSz: – Hogyne segíthetne. Sőt. Ezúton kérjük olvasóinkat, amennyiben bármilyen módon támogatni tudják alapítványunk hiánypótló ellátását (elsősorban használható tárgyi adományokra gondolunk a hangár komfortosabbá tételéhez – pl.: kisebb asztalok, székek, terítők, rádió, magnó), kérjük, jelezzék segítési szándékukat Sebestyén Szabolcsnak az alábbi elérhetőségek egyikén: tel.: 06/20-548-2401; e-mail:sebo@fedelnelkul.hu, esetleg személyesen a Vajdahunyad u. 3 szám alatt 8 – 12, és 14 – 17 óra között.
Ugyanitt várjuk önkéntes segítők jelentkezését is közvetlenül ügyfelekkel végzendő munkára!
Könnyítsünk együtt a hajléktalan emberek terhein!
SSz: – Úgy gondolom, mindenki látott már hatalmas pakkokkal megrakott hajléktalan embereket a városban, ezeknek az embereknek a csomagjukban rejlő ingóságok jelentik minden vagyonukat. A csomagokhoz való ragaszkodás, az értékek őrzése pedig gyakran lehetetlenné tesz minden más tevékenységet, hiszen a gazda nélküli csomag pillanatok alatt eltűnik, ha viszont viszem magammal, az okmányirodában, könyvtárban, bankban már a bejáratnál fennakadok. Ma úgy 3000 személy alszik az utcán, és körülbelül ennyien töltik éjszakáikat éjjeli menedékhelyeken. E mintegy hatezer embernek nyilván nem elég a városban jelenleg található két, kiskapacitású poggyászraktár. Ezért gondoltuk úgy, hogy a Kürt utcai melegedőnkben már meglévő megőrző mellé egy újabbat, minden eddiginél nagyobbat nyitunk a Vajdahunyad utcában, az egykori munkásőr-bázis hangárépületében.
FN: – Mikortól elérhető az új szolgáltatás?
SSz: – Egy hete, január 7–én fogadhattuk az első vendégeinket, egyelőre igen szerény körülmények közt, de azt gondoltuk új intézményünk komfortosítása a nyitva tartás mellett is folyhat. Épp ma szereljük össze az ügyeletes irodájául szolgáló kis faházat.
FN: – Miben új ez az ellátás?
SSz: – A már létező Kürt utcai megőrzőnkhöz képest nálunk nem polcok vannak, hanem kulccsal zárható szekrények, amelyek heti 5 napon napi kétszer három órában állnak vendégeink rendelkezésére, reggel és délután. A hat órás nyitvatartás lehetővé teszi, hogy felhasználóink napközben szabadabban mozoghatnak városszerte, eljárva állásinterjúkra, ügyintézésre, anélkül, hogy újabb billogot kapnának: „Na megint egy csöves!”
FN: – Mik az első hét tapasztalatai?
SSz: – Egyre többen jönnek, az első héten több, mint 80 szekrényt vettek igénybe klienseink, s harminc körüli napi forgalmat bonyolítottunk. Első vendégeink elégedetten távoztak.
Jelenleg egy fő szociális munkás és szakmai vezető, illetve egy (nagyon fontos posztot betöltő) segítő látja el a csomagmegőrző és a hozzátartozó nappali melegedő üzemeltetésével járó feladatokat. Ma ez még elég, de a napi száz körülire tervezett forgalom megvalósulásakor már igencsak híján leszünk humán-erőforrásnak, avval együtt is, hogy – ideális esetben – február 1–től a Munkaügyi Központ támogatásával újabb segítőt alkalmazhatunk majd.
FN: – Segíthet-e Budapest polgársága?
SSz: – Hogyne segíthetne. Sőt. Ezúton kérjük olvasóinkat, amennyiben bármilyen módon támogatni tudják alapítványunk hiánypótló ellátását (elsősorban használható tárgyi adományokra gondolunk a hangár komfortosabbá tételéhez – pl.: kisebb asztalok, székek, terítők, rádió, magnó), kérjük, jelezzék segítési szándékukat Sebestyén Szabolcsnak az alábbi elérhetőségek egyikén: tel.: 06/20-548-2401; e-mail:sebo@fedelnelkul.hu, esetleg személyesen a Vajdahunyad u. 3 szám alatt 8 – 12, és 14 – 17 óra között.
Ugyanitt várjuk önkéntes segítők jelentkezését is közvetlenül ügyfelekkel végzendő munkára!
Könnyítsünk együtt a hajléktalan emberek terhein!