Az 1960-70 években elkezdtek gondolkozni a hajómérnökök és addig törpöltek, hogy kitalálták nem csak húzni, hanem tolni is lehet hajókat illetve dereglyéket,bárkákat is a vízen.
Így született meg a tolóhajózás, ami a vontatóhajózás után forradalmi változást jelentett a vizeken, és a hajózás történetében is.
A mérnökök éjt nappallá téve tervezték a tolóhajókat és a bárkák tömkelegét. Valamint azt is ki kellett gondolni, és megtervezni, hogyan lehet a vontató hajóból toló hajót készíteni, hogy utána ilyen üzemmódban is megállja a helyét a vízen.
Hát először is toló bakokat kellett rátervezni. Utána jött a következő probléma: a kormányberendezésük nem volt elég aktív. Ezzel a problémával elvoltak foglalva elég sokáig, hiszen ide már nagyon komoly és összetett aktív kormányberendezéseket kellett elhelyezni ahhoz, hogy ezeket a bárkákat /1 bárka 1000 tonna súlyú áru befogadására volt képes/ jól, üzembiztosan és aktívan tudjon dolgozni a hajó ezzel az irtózatosan nagy tömeggel is biztonságosan tudjon manőverezni is a hazai, és nemzetközi vízterűleteken is. A kővetkező probléma abból adódott, hogy a motor, motorok ereje is véges volt. Ezért erősebb és üzembiztosabb erőforrásokat kellett tervezni, gyártani, és nem utolsó sorban beépíteni a hajókba. Ez volt a mérnökök számára a legnagyobb kihívás és feladat. Először is a
hajók gépháztere kicsi volt ezért először nagyobb gépházakat kellett tervezni, és a hajókat is részben átépíteni. Mikor ezt megoldották, ezzel párhuzamosan a gépészmérnökök erősebb és nagyobb motorokat terveztek a már megnagyobbitott gépházakba. Óriási hosszú löketű turbóval is felszerelt motorok kerültek a régi elavultak helyére, igy biztositva, hogy ekkora tömegeket is képes volt mozgatni és manőverezni is velük biztonságosan, minden időjárási tényezőt is figyelembe véve. ezekkel az erős és robosztus hajókkal már kilenc, tiz, tizenegy egyenként ezer tonnás bárkát is el tudtak vinni biztonságosan a hajózó utakon is.
Kapitány